Вихваля свого синочка Мати на всі боки: — У студії при театрі Вчиться вже два роки. Дуже довго муштрували Хлопця режисери. Аж тепер він дочекався Першої прем’єри. Роль найважчу доручили Любому синочку: Він на сцену в третій дії Викочує бочку! Аналіз вірша “Найважча роль” Глазового Родина ‒ джерело підтримки для кожного з нас. Але для Павла Глазового, молодість якого припала на буремні часи Другої світової війни і він відповідно бачив дуже багато родин розбитих, нещасливих. Родина у його творчості займає дуже важливе місце. Родинні радощі й труднощі, стосунки стали для нього невичерпним джерелом натхнення. Гумореска «Найважча роль» присвячена конфлікту батьківських (у даному конкретному випадку ‒ материнських) сподівань і бажань та схильностей дитини. Головна ідея твору ‒ висміювання сліпої материнської любові та критика прагнення видати власні мрії за прагнення своєї дитини і безплідно витрачати на це роки дитячого життя. Сюжет гуморески нескладний ‒ мати вихваляється сином, який навчається на актора. І через 2 роки він отримує першу роль ‒ він має викотити діжку на сцену. Характеристики персонажів прописані у мініатюрі дуже зрозуміло. Мати ‒ турботлива, вона два роки водить сина на гурток (студію при театрі), дуже його любить і прагне, щоб він самореалізувався. Її велика любов перешкоджає побачити, що у сина немає акторського обдарування. Вона сприймає будь-яке найменше досягнення за великі здобутки й пишається ними. Жінка сама не дуже добре знається на театрі, бо вважає, що викотити діжку ‒ це «найважча роль», тож можна вважати, що вона прагне здійснити свої нереалізовані мрії. Також на її обізнаність у театральних справах вказує слово «муштрували» ‒ дама впевнена, що досягнути творчих вершин можна дисципліною й багаторазовим повторенням навіть без таланту й обдарованості. Водночас ця героїня емоційна, у її мові проскакують підсилювальні частки («аж»), прислівники, що вказують на ступінь вираження («дуже», «вже»), прикметник найвищого ступеню порівняння («найважча»). Про сина можна судити зі слів матері ‒ він гарний син, який підкорюється матері, проте ні таланту, ні прагнення стати актором у нього, найімовірніше, немає, проте силою він наділений. У гуморесці використані такі художні засоби: Епітети ‒ «перша премʼєра», «третя дія», «найважча роль», «любий синочок»; Інверсія ‒ «роль найважчу доручили», «муштрували хлопця режисери»; Повтори ‒ «синочок». Саме таке слово, у зменшувально-пестливій формі, у коротесенькій гуморесці повторюється двічі, що вказує, що вся розмова точиться винятково навколо цього хлопця й мати називає його саме пестливим словом. Гумореска змушує замислитися про те, що слід оцінювати таланти й схильності дітей обʼєктивно й допомагати дітям йти їхнім омріяним шляхом.